Jak wynika z treści poprzednich wpisów, wiele Banków udzielających kredytów i pożyczek konsumenckich stosowało w swoich umowach nieuczciwe zapisy, skutkujące możliwością skorzystania przez kredytobiorców z sankcji kredytu darmowego. Takie naruszenia występują również w umowach zawartych z Millennium Bank S.A., a droga do odzyskania kosztów kredytu składa się z kilku kroków. Z tego artykułu dowiesz się co należy zrobić, aby Bank Millennium S.A. zwrócił Ci nienależnie pobrane koszty w postaci prowizji od udzielenia kredytu oraz składki ubezpieczeniowej.
Millennium kredyt konsumencki – analiza umowy
Wysoki stopień skomplikowania umów kredytowych, posiadających liczne paragrafy o zawiłej treści i zawierających odesłania do innych postanowień i dokumentów stanowiących integralną część umowy (np. regulaminów, tabel opłat i prowizji), mogą stanowić wyzwanie dla kredytobiorcy nieposiadającego wykształcenia prawniczego. Analiza umowy kredytowej przeprowadzona przez profesjonalnego pełnomocnika, posiadającego doświadczenie w prowadzeniu sporów kredytowych, pozwoli konsumentowi zrozumieć skomplikowane zapisy umowy kredytowej oraz wskazać stwierdzone nieprawidłowości. Wnioski wyprowadzone z takiej analizy umożliwią również oszacowanie szansy wygrania sprawy z bankiem.
Kiedy mogę odzyskać zwrot kosztów – Millennium Bank
Jeśli w Twojej umowie o kredyt czy pożyczkę konsumencką zawartej z Bankiem Millennium S.A. zostały zawarte zapisy naruszające ustawę o kredycie konsumenckim, to zgodnie z treścią art. 45 ust. 1 tej ustawy, przysługuje Ci prawo do skorzystania z sankcji kredytu darmowego. Oznacza to, iż po złożeniu do Banku Millennium S.A. stosownego oświadczenia w tym zakresie, bank będzie zobowiązany do zwrotu na Twoją rzecz pobranych przez okres kredytowania odsetek a także kosztów dodatkowych w postaci prowizji od udzielenia kredytu oraz składki ubezpieczeniowej.
Co zrobić, aby Millennium Bank zwrócił koszty kredytu?
Zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim, w przypadku wcześniejszej spłaty całości kredytu, całkowity koszt kredytu, w tym prowizja, ulega proporcjonalnemu obniżeniu w stosunku do pozostałego okresu kredytowania. Tym samym, jeśli spłacisz kredyt przed terminem wynikającym z umowy oraz harmonogramu spłat – bank jest zobowiązany do zwrotu części kosztów kredytu proporcjonalnie do okresu, o który skróciłeś czas kredytowania.
Podobnie jest w przypadku składki ubezpieczeniowej. Dodatkowo jak wynika z treści umów zawartych z Millennium Bank SA – w przypadkach zakończenia ochrony ubezpieczeniowej określonych w WU Ubezpieczyciel za pośrednictwem Banku dokona proporcjonalnego zwrotu części składki z tytułu zawarcia Umowy Ubezpieczenia odpowiadającej niewykorzystanemu okresowi ochrony. Zwrot zostanie dokonany poprzez odpowiednie pomniejszenie kwoty zadłużenia z tytułu Umowy.
Jednak gdy nie spłaciłeś jeszcze wszystkich rat zobowiązania, a chcesz skorzystać z sankcji kredytu darmowego – Twoje roszczenie o zwrot kosztów powinno dotyczyć kwoty tych kosztów obliczonej proporcjonalnie do okresu realizacji umowy.
Millennium kredyt – oświadczenie o sankcji kredytu darmowego
Bank jest zobowiązany do zwrotu kosztów przy wcześniejszej spłacie kredytu. Umowy zawarte po 22 lipca 2017 roku, które nie zawierają informacji o zwrocie kosztów, stanowią podstawę do złożenia oświadczenia o sankcji kredytu darmowego.
W przypadku, gdy chcemy skorzystać z sankcji kredytu darmowego, Bank Millennium S.A. często nie zgadza się ze złożonym oświadczeniem, a co za tym idzie może się okazać, iż niezbędnym stanie się wstąpienie na drogę postępowania sądowego.
Czy należy mi się zwrot kosztów pobranych przez Bank Millennium S.A.?
W pierwszej kolejności należy przeanalizować umowę zawartą z Bankiem pod kątem jej zgodności z zapisami ustawy o kredycie konsumenckim. Kancelaria Wysmułek, Sysło i Wspólnicy posiada szerokie doświadczenie w analizowaniu umów zawartych z Bankiem Millennium S.A, a dodatkowo taka analiza odbywa się całkowicie bezpłatnie.
Czy zwrot pobranych kosztów należy się każdemu kredytobiorcy?
Zwrot kosztów pobranych przez Millennium Bank S.A, w wypadku naruszenia przepisów ustawy o kredycie konsumenckim wynika wprost z treści tej ustawy. Oznacza to, że jeśli w Twojej umowie znajdują się nieprawidłowe zapisy – nie musisz spełniać żadnych dodatkowych warunków, aby zwrócić się o zwrot pobranych przez Bank kosztów.
Kancelaria Wysmułek, Sysło i Wspólnicy posiada szerokie doświadczenie w reprezentowaniu kredytobiorców w sporach z bankami dotyczącymi kredytów konsumenckich. Nasza kancelaria skutecznie prowadzi sprawy przeciwko bankom takim jak mBank, Santander, Alior Bank oraz innym instytucjom finansowym, pomagając klientom odzyskać nienależnie pobrane koszty kredytów i pożyczek. Millennium kredyt – jeśli masz wątpliwości co do swojej umowy kredytowej, skontaktuj się z nami, a zapewnimy Ci profesjonalne wsparcie prawne.